Сонячна система: 11 зупинок

8. Сатурн
  9. Уран і Нептун
  10. Пояс Койпера і Плутон
  11. хмара Оорта
Технічно людство ще не готове подорожувати по Сонячній системі.Але подумки побувати на кожній з планет можливо.ПостНаука зібрала матеріали, які розповідають, як влаштована наша планетна система.

сонце

Сонце - єдина зірка, навколо якої обертаються космічні об'єкти нашої планетної системи. Про Сонце склалося кілька міфів, які астрономи змушені розвінчувати. Наприклад, влітку Сонці не знаходиться ближче до Землі, ніж взимку. Експерти ПостНаукі розповіли, що правда, а якими фактами не варто вірити. Наприклад, на Сонце є вода, її там багато. Для її утворення досить водню і кисню, і того і іншого елемента на Сонце в надлишку.

Дізнатися більше про міфах, пов'язаних з Сонцем .

Меркурій

Меркурій - одна з чотирьох планет земної групи (поряд з Венерою, Землею і Марсом). Астрономи, які займаються пошуком зони населеності (області в космосі з найбільш сприятливими умовами для життя), мало цікавляться найближчій до Сонця планетою. На ній немає і не може бути атмосфери: її б забрав сонячний вітер.

На ній немає і не може бути атмосфери: її б забрав сонячний вітер

Планети земної групи: Земля, Марс, Венера, Меркурій

// wikipedia.org

Венера

Венера і Земля - ​​це планети-близнюки. У них майже однакові розміри, і вони отримують однакову кількість сонячної енергії. Але клімат і атмосфера у них абсолютно різні. Астрономів цікавить, що призвело до таких відмінностей. Наприклад, на Венері тиск у поверхні планети таке ж, як на Землі на глибині океану.

Дізнатися більше про атмосфері Венери .

земля

Дослідження Сонячної системи припускають використання методу порівняльної планетології, коли вивчається походження рельєфів різних космічних тіл. Наприклад, походження кратерів пов'язане з ударами астероїдів, комет або метеоритів. Виникає питання: наскільки рельєф Землі залежить від цього? Географ Андрій Лукашов пояснює, як часто астероїди змінюють поверхню Землі.

Дізнатися більше про геологію планет .

Марс

Марс завжди викликав великий інтерес до вивчення: полярні шапки на полюсах, на думку астрономів, говорили про наявність води, а значить, планета може бути придатною для життя. У 2016 році засновник космічної компанії SpaceX Ілон Маск представив план заселення Марса. Але астрономи вважають, що розріджена атмосфера планети не сприяє виживанню. Але це не єдина проблема: гостей Марса чекають перепади температури - від 0 до -100 градусів, а також радіація, потужна, як у відкритому космосі.

Читайте далі про те, як уберегтися від несприятливих марсіанських умов .

пояс астероїдів

Астероїди - найдавніші тіла Сонячної системи, їм не менше 4 мільярдів років. Вважається, що батьківські тіла астероїдів були розміром до декількох тисяч кілометрів. Головний пояс астероїдів - це кільцеподібне формування між орбітами Марса і Юпітера.

Дізнатися більше про астероїдах Сонячної системи .

Юпітер

Юпітер - планета, яка найбільше схожа на Сонце. Це гігантський газовий кулю, що складається в основному з водню і гелію, якому не вистачило маси, щоб запалити термоядерні реакції всередині себе. Крім того, Юпітер з його численними супутниками можна вважати моделлю Сонячної системи - майже зірка і обертаються навколо неї планети-супутники.

Нептун, Уран, Сатурн, Юпітер

// wikipedia.org

Сатурн

Кільця - головна характеристика Сатурна. У планети близько 60 супутників, а у одного з них - Титана - атмосфера складається з молекулярного азоту. Така ж атмосфера була на Землі раніше.

Дізнатися більше про супутниках Сатурна .

Уран і Нептун

У 1970-х роках з метою дослідження гігантських планет була запущена місія "Вояджер". У другій половині 1980-х «Вояджер-2» досяг Урана і Нептуна. Виявилося, що це планети-океани. Більше половини їх маси складає вода, яка знаходиться в одному з фазових станів (це не тільки лід).

Дізнатися більше про місії "Вояджер" і дослідженні Урана і Нептуна .

Пояс Койпера і Плутон

У 1992 році астроном Девід Джуїтт відкритий перший об'єкт пояса Койпера - регіону в Сонячній системі, який починається за Нептуном. У 2016 році вченим відомо 2000 об'єктів з цієї області. Доведено, що Плутон - це один з великих об'єктів пояса Койпера.

Читайте далі про те, як пояс Койпера впливає на Сонячну систему .

хмара Оорта

Хмара Оорта - це велике кометної хмара, окреслить межі Сонячної системи. В хмарі міститься близько 100 мільярдів кометних ядер, вони з'явилися завдяки тому, що Юпітер міг викидати об'єкти кілометрового або десятикілометрового розміру на великі відстані.

Дізнатися більше про формуванні планетних систем .

Виникає питання: наскільки рельєф Землі залежить від цього?