Наш ассоциированный член www.Bikinika.com.ua

Пригоди Сема і Фродо в Скандинавії. Частина 2-а з 3-х. Норвегія

Отже, мій режим переключився з роботи на відпочинок, де приємним бонусом служила зустріч з подругою і спільне подорож. Отже, мій режим переключився з роботи на відпочинок, де приємним бонусом служила зустріч з подругою і спільне подорож

Осло. Норвегія.

Місто зустріло неабияким вітром. Сонце, червень, колготки під джинси, що не продувається куртка і светр під ним не приносять задоволення! Що робити?!

Спочатку вирішили не витрачати багато часу на столицю (тобто зовсім небагато, менше доби), а поїхати відразу ближче до фіордів на північ. В наслідок чого у нас не було опції відсидітися в номері і перечекати погоду. На цю ніч зупинилися в хостелі, рекомендувати його нема за що, тому я промовчу про нього.

Пішли цілеспрямовано до музею сучасного мистецтва. Само по собі будівля привертає увагу. Наповненням трохи нагадує музей MAS в Антверпені. Сходити варто і оцінити зручне місце розташування. Після можна прогулятися уздовж причалу, де обладнано багато лавок для усамітнення з собою або своєю половинкою для спільного споглядання водної гладі і годування альбатросів.

По дорозі забрели в паб, де панувало футбольне божевілля. Того вечора грала збірна Швеції, яку дуже гаряче підтримували сусіди. Емоції непередавані, енергетика відмінна. Я ніколи не цікавилася футболом і вже тим більше не була на стадіоні під час матчу, але тепер уявляю, заради чого все туди ходять =)

Після пінти пива ми зрозуміли, що вітер нам уже не страшний, настрій з відмінного перетекло в чудове, і ми просто отримували задоволення від кожного пройденого етапу.

У той день ми помітили дуже багато активностей в більшій мірі для дітей, як нам здалося. Великий безкоштовний концерт, де виступали різні підліткові групи і солісти. У величезний штучний ставок з фонтанами пустили піну. Діти скакали від щастя, і ніхто з батьків не зупиняв і не відтягав своїх чад, щоб ті не намокли. Мокрі були всі. Мокрі та задоволені. А дорослі спокійні. І був уже 11 година вечора.

Пізніше ми дізналися, що 21-го червня так відзначався день літнього сонцестояння. Це здорово, коли свята не пов'язані з політикою, державною символікою, днем ​​народження першого і єдиного президента в історії держави, а день, пов'язаний з нашим життям і життям нашої планети.

Місць для вечері безліч. Ми не експериментували і зайшли в кафе Джеймі Олівера. Було смачно і швидко. Цінник ще вище, ніж в Копенгагені. Ми себе вже подумки готували до цього.

На наступний день нас чекав поїзд, який йде уздовж фіордів. У ньому є всі зручності, включаючи доступ до інтернету. Однак, якщо Вас підтискає час, то варто витратитися на переліт. Ми насолоджувалися мальовничими краєвидами та спостерігали, як змінюється природа в міру того, як ми просувалися на північ. При цьому, озера і річки завжди зберігалися, а зелень раз у раз змінювала кам'яниста місцевість. Поїзд має кілька зупинок на шляху в Берген. Ми вийшли на кінцевій станції. Квитки купили тут -. Вартість - 480 NOK

Берген.

Вийшовши з вокзалу, ми опинилися майже в іграшковому доглянутому містечку, обрамленим горами з одного боку і Північним морем з іншого. З боку гір спускався туман. Чесне слово, я відчула ніби опинилася в фільмі Лангольєри.

У цьому місті ми зняли квартиру через Airbnb. Квартира виявилася затишній, милою, за що ми вдячні господареві. Посилання -

Спочатку план був такий: ранній підйом, на автобусі перебратися з Бергена в Одду (витративши на це близько 2 годин), звідти ще на один автобус, який би доставив нас до початку треку на Прескетулен.

Ми заздалегідь купили добовий абонемент на всі автобуси, які виходили з Бергена. Вийшовши до гавані і минувши пару рядів з свіжими морепродуктами, які можуть приготувати швидко прям у тебе на очах, ви побачите велику будівлю Touristic Information Center. Хлопці здорово допоможуть і порадять, чим себе зайняти і на чому зупинити свій вибір. Години роботи також викликають повагу: з 8:30 до 22:00. Погодьтеся, для Європи це шикарно. А ще вони можуть відмовляти) як це намагалися зробити з нами, показавши прогноз погоди, за яким обіцяли дощ і туман. Але альтернатива відвідати музеї замість природи нам ніяк не тішила.

За нашими примірки та прочитаний відгуками, ми могли б встигнути. На крайній випадок можна було б залишитися на ніч в Одде, а вранці повернутися додому.

Але все пішло не за планом. Ми не врахували головне: це була неділя. Найраніший рейс автобуса починався ні о 05:00 ранку, а о 8:30. Зрушення в часі збільшувався, а час зворотного останнього рейсу з Одди навпаки зменшувалася. Як підсумок, ми залишили спроби її підкорити, але вирішивши обов'язково повернутися сюди знову і повернути втрачене.

Візьміть собі на замітку цей факт і не допускайте цих помилок. У туристичному центрі є брошури з розкладом автобусів і човнів з Бергена, а також найближчих міст.

Бажаючи піднятися на Прескетулен, розгляньте все-таки можливість старту Вашого шляху з Одди, не з Бергена. Ви заощадите час, але бронюйте готель заздалегідь, т. К. Там дуже мало пропозицій.

Нічого не вдієш, в місті були і раніше туман і дощ. Вирішили взяти човен в містечко Розендаль, по шляху подивившись на фіорди з іншого ракурсу. І повернутися назад на автобусі, на який квитки були вже на руках. Але і човен відправлялася пізніше звичайного. Ми вже змирилися і намагалися насолоджуватися природою, не думаючи про терміни і упущення.

Пором доставив нас до містечка за 1:45 хвилин. У цей час можна навіть подрімати всередині, перекусити або переглядати електронну пошту, за допомогою інтернету.

Ми нічого не читали про місто Розендаль. Він представляв собою маленьку акуратну село, потопаючу в зелені піднімаються гір. Городок примикає до фіорду Хардангер, який вважається третім за своєю величиною і красі. Прям на березі розташовано інформаційний центр, де безкоштовно дадуть рекомендації і всі необхідні карти. Варіантів дозвілля було кілька: подивитися один з найстаріших замків в Скандинавії - садибу Розендаль, стародавні руни, що збереглися на каменях або здійснити хайк на гору і подивитися водоспад по шляху.

Втративши Прескетулена, ми не роздумуючи вибрали останнє, на що нам запропонували кілька варіантів сходження: зелений, синій, червоний і чорний. Ми вибрали червоний, вважаючи себе досить спортивними і спритними. Куди там =) За планом мало піти 4-5 годин на два підйоми, що перетікають з одного в інший + водоспад у вигляді бонусу.

Почалося все прекрасно. Ми увійшли в ущелину, крутили головами на всі боки, поїдали куплену заздалегідь пасту з коробочки, базікали, фотографувалися і ганяли овець. Через годину-півтори неспішного кроку ми підійшли до підніжжя гори, де почався планомірний підйом.

Забігаючи вперед, хочу сказати, що траси все дуже підготовлені, протягом усього шляху Вам будуть зустрічатися покажчики зі знаком Т. Навіть не зустрічаючи на своєму шляху ні душі, можна бути впевненим, що Ви дійдете до пункту призначення.

Не важливо, яка тяжкість у Вас на душі, який настрій і які тяготи долають Вас ночами, в горах ви забудете про це. Ваші очі будуть широко розкриті, скануючи, насолоджуючись і запам'ятовуючи.

Ви будете підніматися в гору, спираючись долонями в мокру землю, лавірувати з каменю на камінь, перетинаючи річку, можливо, навіть плюхнеться на землю, або навіть не раз, як я, але при цьому усмішка знову і знову буде з'являтися на Вашому обличчі.

Настільки різноманітна зелень, водоспади, струмочки, озерця і невеликі топи і мінливий небо. Ми як і раніше крутили головами на всі боки, піднімаючись в гору. Через пару годин і піднявшись на пару ділянок за допомогою канатів, звисаючих зі стіни, ми очікували, що опинимося вже на вершині. Однак, за кожним підйомом відкривався черговий новий.

А обернувшись назад, ми більш не бачили вже долини і тонкого струмка річки, як і не почули шум водоспаду, до якого ми то наближалися, то віддалялися. Туман виник з нізвідки і підступив до гори. А поки ми розглядали його позаду, то упустили, як він рівномірно підступав і до нас. Стало вже не так весело. Піднімалися мовчки, вже не жартували, прискорюючи темп, змагаючись з туманом наввипередки.

У самому несподіваному місці навколо зелені, каменів і молока, ми буквально наскочили на табличку, що сигналізує про те, що ми досягли вершини. Радості не було меж. Прийшла нова хвиля ендорфінів і задоволення собою, що проміняли відвідування музеїв на цю красу навколо. І так, було щось особливе в тому, що на вершині ми не бачили всього пишноти гори, водоспади і долини біля підніжжя. Всюди був туман, складно було відчути висоту підйому, але диво пейзажу додавало адреналіну, додаючи дезорієнтацію в часі і просторі.

Ми пам'ятали, що повертатися тим же шляхом нам страшенно не хотілося. Підніматися по канату ще куди не йшло, але спускатися по слизьких голим камінню було для нас надто. Ми вирішили йти далі до другої вершини, з якої по ідеї був планомірний спуск назад до міста.

Пейзаж знову помінявся. Чесне слово, я відчувала нас Фродо і Семом, що йдуть через туман і топи. Ноги йшли самі собою, очі продовжували вбирати чарівні, місцями лякають види.

Судячи по карті, ми повинні були минути два невеликих озера. Через годину ми зрозуміли, скільки лужиц ми прийняли за них =) Ноги раз у раз провалювалися в топи, вода булькала в кросівках. Я збилася з рахунку, скільки разів я промочила ноги по щиколотку, боячись спочатку можливої ​​застуди, а потім самих промоклих кросівок, натирають мокрі ноги через шкарпетки.

Мій Вам рада, якщо не хочете потім стояти під душем, парити ноги окропом і виполіскувати кров з взуття і шкарпеток, не ходіть без спеціалізованої екіпіровки.

На шляху жодної людини, звірка, птаха. Тільки всілякі види ялівців, квіти з ягідками, схожими на суницю, а також полем з білими квітками, схожими на хмарки вати. Згодом дізналася, що в Норвегії в горах зустрічаються цілі поля дикого бавовни.

Через дві години, ми дійшли до другої вершини з невимовною назвою на М, трохи перепочили і поспішили спускатися. Час підтискав. Однак, спуск швидко змінився черговим підйомом. Потім легкий спуск і знову підйом. І так раз 6-7. Це стало дратувати. А витікає час лякати. Скільки нам ще спускатися - не видно з-за туману.

Коли роздратування, втому і страх розбурхалися вгору, туман змилостивився над нами. Спочатку налякавши, показавши ще одну вершину, що виникла з нізвідки. Потім збираючи перед нами паззл, один шматок за іншим.

Відкрився лабіринт з фіордів і води. Нові емоції, нові враження, нові фарби. Ми побачили, наскільки високо ми, як ми обігнули гори і вийшли з іншого боку містечка. Продовжили спуск.

Ще через годину я зрозуміла, що мені легше йти в гори, ніж на спуск. Моя подруга стала мене жваво обганяти. Ми розуміли, що не встигаємо спуститися вниз і встигнути на пором. Більш того, ми розуміли, що не встигаємо на останній автобус. Це зовсім не радувало.

Простір гір змінився лісом біля підніжжя. З каменів збудували драбинку, вкриту сосновими куточками. Половина дерев покрита зеленим мохом. Заставки на Windows могли б зробити саме там) Пару раз я посковзнулася і смачно впала на руку, яку вже ламала, стрибаючи з каменя на камінь.

Нарешті ліс розступився, ми вибігли на путівець, по якій вже бігли щодуху, не звертаючи уваги на тремтіння в ногах після п'ятигодинного ходіння по горах.

На пристані було порожньо і тихо. Останні автобуси пішли. Туристичний інформаційний центр закритий. Тут почалося найсмішніше. Таксі в цьому містечку немає. Можна викликати його з Одди. Але він приїхав би через півтори години, відвезти міг би лише в Одду, а не в Берген. І варто було б це задоволення 2300 NOK. Як квиток на літак. Приголомшливий розклад. Влаштовував він нас? Звичайно, ні. Але вільних місць в готелях немає. Зовсім. Airbnb найближчий в 3 км. Не відповідають. Ми були настільки втомлені, що навіть страх і усвідомлення реальності не доходила.

Зайшли в один готель. Ресепшн забавно знаходиться в обідньому залі. Всі столики битком забиті дорослими і людьми похилого відпочиваючими. Жінки з красиво розчесаними волоссям і ниткою перлів. Чоловіки в пуловерах з тонкої вовни і визирають комірцями картатих сорочок. Аромат риби, ягняти, тушкованих овочів, і соусу з топленого масла. Свічки, важкі тарілки на жорстких лляних скатертинах. І чоловік, що грають на фортепіано. Навіть добре виховання північних європейців і відсутність звички витріщатися на незнайомців, не допомогли відвести погляд від двох замурзаних дівчат, одягнених в однакові куртки кольору фуксії, куплені з нагоди майбутнього сходження. Нам нічого більшого не залишалося, як ретируватися. Пішли в інший. Холод і мокрі ноги давали про себе знати. Благо їжі в рюкзаку було ще багато. Вирішили зайти в один великий готель, який ми пробігли повз раніше. Дуже старий і великий готель. Всюди дерево, жовте освітлення, масивні меблі, шкіряні вставки. Відшукали дівчину, яка підійшла на ресепшн і стала думати, як допомогти нам. Чесно, з боку наша розповідь виглядав не краще, ніж ми самі. Вкотре я подякувала європейців за стриманість і поблажливість. Замість комфортного сьюта на двох за ціною нашого 3-х денного перебування в Бергені, дівчина запропонувала нам ніч в річному старому корпусі, який вони відкривають тільки тоді, коли трапляється великий наплив туристів. Почувши ціну, ми наввипередки кинулися за банківськими картками, не вірячи, що скоро опинимося в номері з ліжками, гарячим душем і навіть інтернетом. Час тим часом був восьма година вечора. В останній момент ми повернулися в обідній зал, брудні і все ще мокрі, але з тієї ж злегка божевільною посмішкою на обличчі в бар за келихом вина або пива в акомпанемент бутербродів і залишкам пасти в рюкзаку. Чіркну собі назву готелю - Rosendal Fjordhotel () Чи бачили б Ви його терасу на березі затоки.

Цей день я запам'ятаю надовго, як один з найбільш емоційних і радісних, не дивлячись на всі перипетії. Саме завдяки таким моментам залишається пам'ять, враження про поїздку, і відчувається саме життя.

На наступний день ми сіли на паром, прибутку назад в Берген. Погода була все та ж: вітер, зрідка дощ і небо затягли хмари. Рекомендуємо обійти містечко пішки. Хоча б вибрати найдальший супермаркет, і йти до нього не поспішаючи. Обов'язково пройти до кафедрального собору Бергена. Дуже вже гарний і розташований вигідно.

Ще прошу не забути про можливість оглянути місто і затоку з двох оглядових майданчиків: до однієї можна піднятися на фунікулері і на канатній дорозі. Нагорі можна прогулятися, перекусити і, якщо пощастить, подивитися на затоку під заходом сонця.

Далі у нас був переліт в Стокгольм. Будьте уважні, аеропорт знаходиться за містом. Скористалися автобусним експресом. Привіз прямо до 2 терміналу.

Ціни Норвегія:

Добовий абонемент на автобуси Bergen Card - 260 NOK.

Автобусний експрес в аеропорт - 105 NOK

Accommodation at Airbnb - 550 NOK / добу

Експрес-човен в Розендаль - 380 (в одну сторону) 570 (туди-назад)