Наш ассоциированный член www.Bikinika.com.ua

Пішохідний маршрут одного дня: з с. Ширяєве через Національний парк Самарська лука

16 серпня 2015 р 19:30 Самарська область - Росія Август 2015

З давніх-давен мріяла відвідати с. Ширяєве. Стільки чула про краси тамтешньої природи. Волзька Швейцарія - це про околиці села Ширяєве. Але якось руки не доходили. Та й ноги теж, що явно важливіше. З давніх-давен мріяла відвідати с

І ось несподівано надійшла пропозиція від друзів взяти участь в одноденному пішохідному поході. У планах було наступне: доплисти до села Ширяєве на звичайному рейсовому «Будиночок», сходити в музей І. Ю. Рєпіна та відправитися в пішки по території національного парку «Самарська лука» з підйомом на оглядовий майданчик Верблюд-гори і відвідуванням штолень тієї ж гори до пристані села Гаврилова Поляна, де і планувалося сісти на вечірній теплоходік «Москва», наступний до Самари. Довжина переходу близько 11 км. Оцінивши свої сили, я погодилася.

І ось воно, довгоочікуване ранок суботи, 15 серпня. Зустріч призначена на Самарському річковому вокзалі. Перше, що кинулося в очі о 7.45 ранку - черга в каси, що виходить з будівлі на вулицю. І майже всі беруть квитки до Ширяєве. Виявляється, сьогодні там починається щорічний «Свято вишневого пирога» (припав в 2015 році на 15-16 серпня), і багато жителів Самари поспішають взяти участь у святкових заходах. Купуємо за 80 р. квиток на «Будиночок», що йде в 8.30 (час в дорозі 2,5 години). О 7.45 в Ширяєве вже пішло швидкісне судно на підводних крилах «Схід» (час у дорозі 40 хв.), Але квиток на нього значно дорожче - 350 р.

Нас 6 чоловік. На «Будиночок» пробиваємося зі штурмом - ефект масового заходу. Вдається встати зовні, у носа судна - всю дорогу мерзли нестерпно, одягли на себе всю взяли про всяк випадок теплий одяг. Однак були і плюси - прекрасні волзькі види і свіже річкове повітря на відміну від духоти внутрішнього приміщення. На проміжну зупинку переповнений теплохід за пасажирами заходити не став, і ми прямо направилися в бік с. Ширяєве.

Ось так виглядає з Волги Самара.

На носі «Будиночок» лежать велосипеди, що не дивно - з с. Ширяєве починається багато веломаршрутів.

На горизонті видно Жигулівські ворота - наш шлях лежить через них.

Через 2,5 години ми абсолютно замерзлі прибуваємо на місце. З берега відкривається вид на безтурботну ранкову Волгу.

Біля причалу стоять невеликі автобуси і «буханця» - пропонуються екскурсії до знаменитого джерела «Кам'яна чаша», а так само автомобільна екскурсія на Стрельні гору (знаходиться на території Жигулівського заповідника, проїзд можливий лише на автомобілі). Але нам сьогодні не сюди. Піднімаємося вище. Ось і табличка з написом Ширяєве.

Оскільки наш шлях буде лежати через територію Національного парку «Самарська лука», потрібно потурбуватися документами для проходу. Нам вказують будиночок, в якому ми купуємо право проходу через Національний парк - 50 р. з людини.

Про необхідність вирішення будуть нагадувати плакати уздовж всього нашого маршруту.

А навколо жваво йде торгівля овочами та сувенірами. Нам роздають програми свята - в його рамках на двох майданчиках планується гігантського фігурний хоровод (вишенька з ніжкою), варіння варення, виготовлення вишневих пирогів з їх подальшою дегустацією і багато-багато всього.

Ми проходимо на першу ярмаркову майданчик «Жигулівське подвір'я» - вона розташована на території зруйнованого заводу. Основні заходи ще не почалися.

Можна сфотографуватися з написом «Вишня», що ми і робимо. Після вирішуємо пройтися по ярмарку.

Тут представлені вироби народних промислів, продають варення зі знаменитої місцевої «бещевской вишні». Ніхто не зміг втриматися від покупки сувенірів на пам'ять. На третьому знімку в центрі столу стоїть невеликий глиняний котик - він поїхав зі мною в Самару разом з глиняним горщиком.

Покинувши ярмарок, ми надсилаються в сторону музею І. Ю. Рєпіна. Вдалині видно друга святкова майданчик - Ширяївське подвір'ї. Але ми туди не підемо - наш час дуже обмежена.

Будиночки в селі охайні і доглянуті - радують око.

Поруч з музеєм, прямо біля свого будинку, дідусь продає свежепожаренние, прямо з печі пиріжки з яблуками і з солоними огірками. Тут я в справі побачила ілюстрацію до фрази «розхапують як гарячі пиріжки». Коли по виходу з музею ми вирішили поласувати, то з яблуком залишалося толко два пиріжка. Довелося взяти з солоним огірком. І ті й інші надзвичайно смачні!

У музею товпиться народ.

Є можливість відвідати експозицію без екскурсії (ціна 120 р.) Або з екскурсією (група від 10 осіб, ціна 160 р.). Ми хочемо з екскурсією! Але нас тільки 6 чоловік. В результаті агітації ми набираємо 13 чоловік і купуємо квитки з екскурсією! Повірте, воно того варто. Про музей скажу лише одне - він дуже цікавий і присвячений не тільки І. Ю. Рєпіна, який на 3 місяці знімав тут хату і писав своїх всесвітньо відомих «бурлак», а й побуті селян і купців. Одна з експозицій присвячена незаслужено забутого поета А. В. Шіряевца. Тут він народився і виріс. Мати поета заповіла свій будинок з усією обстановкою музею. Лекції читають, змінюючись при переході в різні будинки, три екскурсовода. З такою любов'ю і ніжністю розповідають вони про своїх темах. Спасибі їм за це величезна! Музей популярний не тільки у Самарцев. У різні роки його відвідували президент РФ В. В. Путін, король Швеції Густав, про що свідчать фотографії та подячні підпису. Фотографувати всередині будівель заборонено, знімати можна тільки на зовнішній території музейного комплексу.

Розвага для туристів - Перспектива.

Ми залишаємо музей і рухаємося по сільським вуличках до нашої мети - дорозі. По дорозі звертаємо увагу любов жителів села до красивих флюгерам.

Ну ось ми і у дороги.

Здаємо на контрольному посту свої дозвільні документи і входимо на територію Національного парку. Йти ми будемо уздовж берега Волги. Зліва Волга, в висоті ширяє хижий птах,

праворуч - вкриті лісом стародавні Жигулівські гори.

Відчувається, що наближається осінь - на траві павутинки.

Ми звертаємо на стежку до гір,

долаємо невеликий, але виключно важкий для мене підйом і підходимо до прямовисній стіні Верблюд-гори (про горе можна прочитати ось тут http://www.zhiguli-tour.ru/58/).

На нас дивляться чорні отвори штолень.

Від глибоких штолень метрів за 50 віє крижаним важким холодом. І тут наша провідниця, Маруся, повідомляє нам, що це не ті штольні, і ми, схоже, пройшли потрібне місце для підйому на Верблюд-гору, і вийшли на, так звану, козячу стежку. Приймаємо рішення повертатися і шукати правильний прохід до підйому на Верблюд-гору. Знаходимо, але втрачено багато часу. Так що до штолень підійти сьогодні не вдасться.

Ось вона, голова Верблюд-гори, знизу. Нам належить піднятися на найвищу точку цього скельного освіти.

Спочатку підйом нескладний. Ось і майданчик. Я радію, що так легко сюди добралася. Вид відкривається гарний.

Але радість моя передчасна! Виявляється це тільки початок підйому. Треба забратися вооон туди, наверх.

Для непідготовленої людини, типу мене, це виявляється нелегким випробуванням. Нещадно палить сонце. Камені зриваються з-під ніг, грунт зсуватися. Підйом майже вертикальний. Руки, одяг і взуття покриваються шаром сірої доломітового пилу. Доводиться хапатися за коріння рослин, гілки кущів. Заважає важкий рюкзак і фотоапарат. Друзі допомагають мені, за що їм окреме велике спасибі. Ось, нарешті, заповітна оглядовий майданчик.

І ... я розумію, що зробити останній крок, піднятися і сфотографуватися ось так

я не можу. Мене похитує, і я відчуваю панічний страх, бачачи порожнечу з трьох сторін. Ну і що, що всього 326 метрів над рівнем моря. Мені досить. Умовляння не допомогли, і я змогла дійти лише до сходинки.

Але я тут була, значить тут був Турістер, і цим все сказано!

Вид на лісисті схили Жигулівських гір і на Волгу.

Потім слід не менше важкий спуск. І тепер ми бачимо, де були. Он, на верху маленькі фігурки людей. Ми прийшли звідти.

Від Ширяєве до Верблюд-гори 4 км. Значить попереду у нас ще близько 7 км шляху. Час 17.00. Треба поспішати. Відвідати штольні вже не представляється можливим. Ми спускаємося до Волги і слідуємо вздовж берега. Але берег кам'янистий, швидкість падає, ноги зісковзують в воду.

Зустрічаються скам'янілості.

Приймаємо рішення розділитися - двоє вирішують продовжувати шлях уздовж берега. Четверо, і я в їх числі, вирішують піднятися на козячу стежку і слідувати по ній до Крестовой галявини. Козина стежка - це ще одне випробування. Зліва крутий порослий лісом схил. Справа теж лісистий схил. І вузька стежка між ними, місцями настільки слизька, що доводиться практично повзти по ній. Тут пролягає велосипедний маршрут. Кажуть, досвідчені велісіпедісти можуть подолати всю стежку в сідлі. Не уявляю, як! Більшість зустрів велотуристів веде велосипед поруч, причому зліва - в разі чого можна відпустити великий, щоб він не поцупив зі схилу заодно і тебе. Падати буде хоч і невисоко, але боляче! Мене один раз витягував по стежці за руку велосипедист, який чекав відстала групу товаришів з байками. Спасибі тобі, добрий чоловік у червоній майці Hoff!

Після Крестовой галявини дорога стала легше і за годину до часу Х - о 18.30 ми були біля пристані Гаврилової Поляни. Перекусили на травичці і о 19.30 сіли на теплоходік «Москва» (ціна квитка 70 р.).

Через 2 години ми зійшли на берег на пристані Осипенко і напрвілісь по домівках. Так завершився повний подій день.

До нових зустрічей, Ширяєве!