Наш ассоциированный член www.Bikinika.com.ua

Два дні у Відні - перше знайомство

28 липня 2016 р 22:08 Відень - Австрія Липень 2016

Провівши 11 днів на угорському термальному курорті Бюкфюрдо, ми вирушили до Відня. Зупинитися ми вирішили в готелі Victoria біля Шенбрунна. Головний козир цього готелю його розташування. Метро Heitzing в трьох хвилинах ходьби, парк Шенбрунн і зоопарк в 10 хвилинах неспішним кроком. Через дорогу від метро - супермаркет Billa. Сам район Гітцінг - респектабельний, чистий, зелений. Тут є кафе, магазини, архітектурні перлини. Нам трохи не пощастило, в дні нашого візиту метро Heitzing було закрито в зв'язку з проведенням ремонтних робіт. Але ми легко добиралися на автобусі до наступної станції метро Schonbrunn і вже через 10 хвилин були в центрі міста. До аеропорту також дістатися можна дуже легко. По прямій зеленій гілці до станції Landstrasse, перехід на Wien Mitte. А далі або на S-bahn або на CAT - прямо в аеропорт. Ми поїхали на S-bahn, заплативши за двох дорослих всього 4,60 J Краса! Господиня готелю, напевно, запропонує вам таксі за 36 євро. Але майте на увазі, громадський транспорт у Відні, що треба. Можна заощадити;) Тепер про господарку, це російськомовна, приємна дама, яка охоче допоможе туристам світлами. Нам поради були не потрібні, самі з вусами :) Сам готель дуже милий, обставлений зі смаком, в номері чистенько. З недоліків немає кондиціонера (але в готелях цієї цінової категорії, він зустрічається рідко) і немає холодильника, що сумніше. Сніданки дуже скромні (8 євро за дорослого, 5 євро за дитину): мюслі, круасани, сир, ковбаса, паштет, фрукти. З гарячого тільки напої. Можливо, краще перекусити в місті, можна навіть не їхати в центр, навпроти метро є хлібний магазин. Також можна поснідати в номері. До ваших послуг ел.чайник, чайні пакетики, розчинна кава, а булочками можна запастися з вечора. Це буде зовсім економ варіант, але в день відльоту він нас виручив. Ми покинули готель о 7.45, і це був єдиний спосіб перекусити перед дорогою (сніданки в готелі починаються о 8 ранку). Провівши 11 днів на угорському термальному курорті Бюкфюрдо, ми вирушили до Відня

До Відня ми приїхали в 11.30 (трансфер здійснювала угорська компанія BusExpress, я вже докладно писала про неї в звіті про відпочинок в Бюке). Ми залишили валізи в готелі і, не втрачаючи часу, попрямували до парку Шенбрунн. У парк ми зайшли через ворота Heitzinger tor і рушили прямо по довгій алеї, залишивши по праву сторону Пальмову оранжерею в оточенні квітників.

Алея привела до красивого регулярному саду. Ліворуч височів палац, по праву красувався фонтан Нептуна.

Якщо повернутися спиною до палацу і віч-на-фонтану, то по праву руку виявиться лабіринт. Туди ми і вирушили. Насправді лабіринт не один, їх три. Вони нескладні, і тим більше не страшні. Ми пройшли всі три хвилин за 30 і то, тому що затримувалися у розважальних елементів всередині. Також біля лабіринту є цікава дитяча будівельний майданчик.

Після лабіринту ми відправилися прямо до палацу. Квитки я купувала он-лайн (час відвідування фіксоване), начитавшись про величезні черги. Але чергу я так і не побачила. У каси всередині палацу стояло чоловік п'ять. Є, правда, ще одна каса біля головного входу в парк, м.б. там товпилося більше народу, а м.б. просто так зірки зійшлися. У будь-якому випадку, не раджу вам експериментувати, якщо ви можете спланувати точний час відвідин палацу, і купити квитки заздалегідь. Ми взяли найкоротший тур по палацу під назвою Imperial (13 євро за дорослого, дитина 5 років - безкоштовно). Після проходу через турнікет можна отримати аудіогід (є і російською мовою). Текстівка сподобалася. Основний упор робився на життя сімейства Габсбургів, на події, що відбувалися в стінах палацу. Оздобленню приділялася менше уваги. Можливо, мистецтвознавці будуть розчаровані, але пересічному туристові така інформація в самий раз. Екскурсія триватиме 30 хвилин. Нам цього вистачило, щоб отримати загальне уявлення про палац і його благородних мешканців. Покинувши палацові зали, ми пішли в кафе «Резиденц» (навпроти палацу) подивитися знамените штрудель-шоу в цокольному поверсі. Перегляд шоу за чашкою чаю, кави або шоколаду з шматком знаменитого штруделя коштує 10 євро за дорослого і 5 євро за дитину. Зал, де проходить майстер-клас, наповнюють аромати яблука і кориці. мммм :)

Тут можна купити качалки, що крутяться стільниці, солодку начинку, приправи, фартухи. Загалом, все, що потрібно для приготування справжнього віденського штруделя. Шоу починається кожну годину. Народу зібралося небагато. Глядачі були з різних країн і дівчина-кухар запропонувала провести шоу на англійському. Але і без знання мови все гранично зрозуміло, дівчина все показує буквально на пальцях, точніше на зігнутих кистях рук, інакше тісто порветься :) Майстерність кухаря вигострить, дивитися виставу приємно і весело. Рекомендуємо. Штрудель дійсно виходить дуже смачний. Тепер трохи життєвої прози: туалети, в цьому чудовому закладі платні. І якщо у жінок завжди аншлаг і вони привітно передають дверцята один одному, панам доведеться мати при собі монетку в 50 центів, щоб потрапити в кабінку. Потім ми трохи покружили по парку: помилувалися Римськими руїнами, фонтаном Обеліск і стали підніматися по пагорбу до павільйону Глорітетта.

Для тих, кому важкі піші прогулянки, пропонується тур на екскурсійному паровозику. Ми ж дійшли до павільйону пішки, зробили прекрасні фотографії палацу і Відня на задньому плані від підніжжя Глорієтта і побрели в бік зоопарку - до найвищої його точки біля тірольського будиночка. Вхід до зоопарку платний, дитині 5 років квиток купувати не потрібно. У Тірольському будиночку розміщено невелике кафе, але до всього іншого, це ще й маленький етнографічний музей, який показує старовинну обстановку альпійських сільських будинків. Також тут є хлів з домашньою худобою.

Від Тирольского будиночка вниз ведуть сходи. Вольєрів тут трохи, раджу звернути увагу на засклений бджолиний вулик. Більшість вольєрів знаходиться внизу. Тут можна побачити лева, тигра, білого і бурого ведмедів, пінгвінів, тюленів, носорога, бегемота, слона і різних парнокопитних. Є і птиці - папуги, пелікани, фламінго, на жаль, я не побачила білого павича, він був на багатьох фотографіях в мережі. Є зона з тропічним лісом і маленьким акваріумом, є темні кімнати, де прямо над головою проносяться летючі миші. Ми прийшли в зоопарк вже в другу половину дня, багато тварин спали, можливо, вранці вони будуть пободрее. Можна вгадати час і потрапити на годування звіряток, наприклад, панд або коал, які в будь-який інший час солодко сплять. В цілому зоопарк сподобався більше Гельсінського (не кажучи вже про пітерський), але менше празького.

Вийшли із зоопарку ми біля Пальмової оранжереї і покинули парк Шенбрунна через уже знайомі нам ворота Heitzinger tor. Прямо через дорогу знаходиться ресторан «Brandauers Schlossbrau». Це дуже великий біргартен, з демократичним цінником, відмінною кухнею і відмінним пивом. Є пропозиції дня по щедрим цінами. Дуже рекомендуємо. Прекрасним вечерею в цьому ресторані ми і завершили свій перший день в австрійській столиці.

На другий день ми вирішили оглянути внутрішній місто Відня, а ввечері відвідати парк атракціонів Пратер. Маршрут постаралися зробити цікавим і не дуже виснажливим для дитини. З готелю ми вийшли о 8.30, на метро доїхали до Karlsplatz, пересіли на червону лінію і проїхали ще одну зупинку до Stephansplatz. Вийшовши з метро рушили по Singerstrasse, заглядаючи в маленькі віденські дворики, згорнули на Blutgasse, цей вузький провулок впирається в інший провулок - Domgasse, якраз в тому місці, де стоїть будинок Моцарта. За Domgasse, а потім по Strobelgasse, Essigasse і Windhaaggasse, ми вийшли на вулицю красивого ліхтаря - Schonlaterngasse. Біля входу у двір монастиря Святого Хреста зібралися ченці в білих шатах і уважно слухали наставника (а може і не наставника, але за віком підходив :)). Неподалік ми побачили знаменитий будинок з василіском (тільки ледачий турист не знає історію про чудовисько, що жив в колодязь, і перетворює кожного, хто глянув на нього в камінь, так про кмітливого вінця, який показав супостату його ж власне відображення в дзеркалі). За Jesuitengasse ми вийшли на невелику площу з Церквою єзуїтів і Академією наук. Обов'язково зайдіть до церкви помилуватися дивовижними крученими рожевими і зеленими колонами і намальованим куполом, незрівнянно імітує справжній. Нам пощастило, йшла репетиція органного концерту, інструмент то змовкав, то знову починав грати ... Що створювало атмосферу :) Далі по Bäckerstrasse ми вийшли на Postgasse, де, звичайно ж, відвідали церкву Домініканців - дуже ошатний, багатий храм. Втім, все храми, які ми відвідали у Відні, володіли пишним оздобленням. З Postgasse ми згорнули на Fleisсhmarket і опинилися в грецькому кварталі. З цікавого тут грецька церква і знаменита таверна з зображенням милого Августина, поруч з таверна прохід в грецький провулок - Griechengasse - який привів нас на вулицю Rotenturmstrasse, по ній ми досить швидко дійшли до Штефансдом - домінанту внутрішнього міста.

Тут у вас буде можливість за невелику плату піднятися на одну з веж собору і відвідати катакомби. Склепи ми не любимо, на високу Південну вежу з дитиною йти не наважилися, а от не Північну, що нижче, піднімав ліфт. Туди ми і вирушили. Вид з майданчика відкривається чудовий. Можна помилуватися червоними дахами старого Відня, спробувати розгледіти Пуммерін (дзвін видно лише частково), побачити зблизька лускату дах готичного собору, а також кам'яні скульптури, його прикрашають.

О 10.40 нас чекав атракціон Time travel Wienna. До Habsburgergasse 10A, де розташувався цей своєрідний музей, від собору Святого Стефана по Graben рукою подати. Квитки ми придбали он-лайн ще вдома, трохи заощадивши при цьому. Але час фіксоване. Подорож в минуле Відня нам сподобалося. Протипоказано любителям сухих фактів і людям без почуття гумору. Ви побачите що говорять портрети, прокотитеся в середні століття на машині часу (оснащеної технологіями 5D), потрапите на аудієнцію до Франсу Йосипу, послухаєте кілке пікірування Моцарта і принцеси Сісі, побачите благодушно імператрицю Марію-Терезію і гордого імператора Максиміліана. Ви покружляти у вальсі на віденському балу, загляньте в військове минуле Австрії, побуваєте в бомбосховищі часів Другої Світової, звідки вас визволить хтось знайомий :) На завершення вас чекає політ на фіакрі над романтичною Віднем. Загалом, рекомендую (хоча під час перегляду фільму 5D дув сильний вітер і мені було некомфортно. Але чоловік і маленький син перенесли «політ» відмінно, так що мабуть, це моя індивідуальна реакція).
Після цієї інтерактивної екскурсії ми зайшли до церкви Святого Петра (зауважу, що в 15 годин по буднях і о 20 годині у вихідні тут проходять органні концерти)

і рушили Bauernmarkt до Hoermarkt - площі зі знаменитими годинниками Анкер. Щогодини одна золота фігурка змінює в іншу, а в полудень у них спільний вихід на потребу публіки. У Празі є подібний годинник - Орлой, там вони нам сподобалися більше.

Недалеко від годин розташований популярний у віденців кіоск з сосисками (якщо вірити путівникам найкращі сосиски в місті продаються тут, біля Опери та в Пратере). Ми не порівнювали, але на Hoermarkt сосиски дійсно гарні. Однак, обстановка не розташовує. Присісти нікуди, хіба що на зупинку автобусів, повз який проїжджають фіакри. Коники красиві, але вони, вибачте, пісяють-с. Так що спробуйте чи сосиски у Опери;)
Далі по Brandstätte, Tuchlauben і Kohlmarkt (де в будинку 14 розміщено знамените кафе Demel) ми вийшли на Міхаельплац прямо до Хофбургу.

Якщо оглядати всі музеї Хофбурга не вистачить і дня. Але можна вибрати щось на свій смак: Скоровіщніцу, музей Сісі, іспанську школу верхової їзди ... Ми ж попрямували в національну бібліотеку. Змусив нас на це сюжет з чудовою програми про подорожі «Орел і решка». Вже тоді я вирішила, що у Відні вона буде must see. І не шкодую про це. Дивно красивий зал, з дерев'яними книжковими шафами в два поверхи, приставними драбинками, старовинними глобусами і скульптурами, освячені якимось магічним, нібито місячним світлом.

Заворожує. Десь на просторах мережі я читала, що деякі книги можна погортати. І у мене прямо руки засвербіли, коли побачила, що деякі книги лежать на відкритих полицях. Я відразу ж запитала доглядача, чи можна їх відкрити. Але він заборонив: / Не знаю, кому з щасливих туристів це вдалося ... В принципі ви можете спробувати щастя. Зверніть також увагу на фотографії кайзера Франца Йосифа по лівій стіні - там вся його життя від дитинства до вічного спокою.

Після бібліотеки ми дійшли до Альбертіні, з її сходи помилувалися на Оперу

і рушили торгової вулиці Kärntner Strasse, потім ми згорнули на Krugerstrasse і незабаром побачили Будинок музики - добре розрекламований віденський музей. Ну що тут скажеш: музей дійсно хороший, якщо ви: по-перше, цінитель музики (закінчили музичну школу, любите оперу, розбираєтеся в музичній класиці), по-друге добре володієте хоча б англійською. Без цих двох умов вам в цьому музеї робити нічого. Ми ось туди пішли абсолютно марно. Краще б відвідали Карлскирхе і помилувалися фресками, і-ех ... Тому про Будинок музики я писати не буду, в мережі багато захоплених відгуків, просто пам'ятайте дві умови.

За Annagasse ми повернулися на Kärntner Strasse, що не пріменув по дорозі заглянути в церкву Святої Анни (там йшла служба), тому розглядали храм ми з порога.

На Kärntner Strasse дуже багато магазинів все речі дуууже гарні, але який шопінг, коли у Відні ми всього на два дні? Тому ми зайшли тільки в Swarovski, де чоловік купив мені подарунок на день народження, як ніяк я народилася саме в цей чудовий день кілька років тому. Адреса магазину Kärntner Strasse, 24. Приємних покупок :) Практично навпроти магазину (в будинку № 21-23) знаходиться кав'ярня Heiner. На Тріпедвайзере вона лідирує серед віденських кав'ярень. Інтер'єри тут куди скромніше, ніж в Моцарта, Захер або Централ, але тут досить затишно, ціни трохи нижче, якість хороша. Не скажу, що смачніше солодощів я не їла, але все гідно. Недарма цей заклад був одним з постачальників імператорського двору. Відновивши сили, ми попрямували по Weihburggasse до Францисканській церкви. Після огляду цього барочного храму ми зрозуміли, що сили відновилися в повному обсязі, і вирішили не йти в Штадпарк заради пам'ятників Штраусу і Шуберту по цій біса довгій вулиці Weihburggasse, а дошкандибав до ст.м. Stephansplatz і поїхати в Пратер, як ніяк на парк атракціонів потрібно багато енергії. Сказано-зроблено, по червоній лінії ми без пересадок дісталися до ст.м. Praterstern - де нас вже чекав віденський Пратер. Напишу одразу, поки не забула - на цій станції метро є супермаркет Billa, на відміну від інших віденських супермаркетів (навіть своєї мережі) це працює довше, до 22-ї години по буднях (про вихідні не знаю). Напевно, ви знаєте, що багато хто приїжджає в Пратер заради старовинного колеса огляду - одного з символів австрійської столиці. Ми планували покататися на його побратима - більш сучасному колесі. Воно коштувало дешевше, а головне було відкритим - можна було б зробити чудові фото. Але після поїздки на водному атракціоні - Дикі Альпи, дитина навідріз відмовився підкорювати нові вершини. Атракціон, до речі, захоплюючий, я навизжаться від душі. Дивно, що немає кріплень. І дивно, що на водну гірку Гауді дітей до 6 років не пускають, а сюди нашого п'ятирічку пустили. Гауді мені здався спокійніше, там їдеш весь час прямо, а на Диких Альпах ще крутить в різні боки. Жах прекрасна! На багатьох атракціонах встановлені камери, які фотографують катаються. Потім своє фото з виряченими очима можна купити за 4 євро :) Отже, на оглядове колесо ми не пішли. Зате прокотилися на дальній північ на тихому паровозику, зустрічаючи на шляху різних співаючих, танцюючих, літаючих і люблячих один одного арктичних тварин :) Синові цей атракціон дуже сподобався, також як і старовинна карусель - живі поні, під музику катають по колу вози з пасажирами. Атракціонів в парку багато. Є абсолютно чумні - де любителів гострих відчуттів мотає і підкидає в різні боки будьте нате. Мені на такі навіть дивитися було страшно. Є всілякі дії, стрілянина, кімнати страху, каруселі та американські гірки. Вечеряти ми пішли в ресторан Schweizerhaus - надзвичайно популярне містечко. Це величезний біргартен, де подають знамениту рульку. Столик я бронювала за місяць. За тиждень вільних місць вже не буде. Ресторан дуже великий, але тут яблуку ніде впасти. Що ж рулька була дійсно смачна, пиво - відмінний, атмосфера - весела. Рекомендую. На цьому моя відповідь про двох віденських днями завершується. Сподіваюся, що кому-то він виявиться корисним.