Наш ассоциированный член www.Bikinika.com.ua

На Валдай на вихідні!

Літо - час для подорожей, тривалих і не дуже, не важливо. Важливо поїхати з відмінним настроєм, адже нове місце - це нові враження і пригоди! Літо - час для подорожей, тривалих і не дуже, не важливо

Гортаючи будинку книгу «Найцікавіші подорожі по Росії», я побачила барвисті ілюстрації із зображенням Іверського Святоозерський Богородицького чоловічого монастиря і Валдаю. І безумовно, маючи слабкість, або правильніше сказати, невгамовну тягу до подорожей і одержуваних при цьому емоціям, було вирішено неодмінно побачити Валдай наживо.

Два рази переносилася наша поїздка в зв'язку з несприятливими погодними умовами в місці перебування і нарешті ми дочекалися гарної погоди.

З Санкт-Петербурга до Валдаю їхати, звичайно, далеко, і щоб не втрачати час в суботу на їзду, було прийнято рішення виїхати в п'ятницю відразу після роботи. З урахуванням пробок і зупинок, на 23 годину п'ятниці, змінивши Федеральний округ з Північно-Західного на Центральний ми поставили крапку в першому пункті нашого заходу: ми зупинилися в готелі. Переночувавши в готелі, ми поснідали і вирушили в дорогу за новими враженнями.

На суботу було заплановано відвідання Іверського монастиря і екологічної стежки під назвою «Лісові таємниці».

Але для початку трохи про Валдаї. Це старовинне місто, яке знаходиться майже в самому центрі Валдайського національного парку біля берегів Валдайського озера.

Валдайський національний парк з 2004 р включений в мережу біосферних резерватів ЮНЕСКО. Площа парку - 158 500 га, протяжність з півночі на південь складає 105 км, із заходу на схід - 45 км.

Валдай прославився на весь світ своїми дзвінкими дзвониками, прикрашеними традиційними написами: «Кого люблю, того і дарую», «Купи Не скупіться, їдь веселися», «Хто дзвін купить, той щасливий буде» ... Деякі вироби місцевих майстрів можна побачити в унікальному Валдайском музеї дзвонів.

Автобусна зупинка-дзвін, розташована біля музею дзвонів, зображена на фоторгафии нижче.

Але ось чого ми точно не очікували побачити, так це Валдайське метро, ​​засноване в 2003 році, але насправді метро то ніякого і немає, а є автобусні зупинки зі знаком метро «М». Одну таку зупинку з назвою «Зимогір'я» ми знайшли поруч з готелем, в якому зупинилися.

Ще однією родзинкою міста можна виділити знак «Увага, качки!», Який встановлений за ініціативою адміністрації Валдайського міського поселення. Керівництво міста звертає увагу всіх на своєрідний пташиний парк під відкритим небом. По-перше, знак вказує на незвичайне місце, по-друге, це нагадування тим, хто за кермом: тут слід зменшити швидкість і бути уважним.

А ще в 2014 році встановили дорожній покажчик «Бордюр - Поребрик», на якому в сторону Москви написано слово бордюр, а Петербурга - поребрик. Місцем установки знака вибрали майданчик перед центральним поштамтом, звідки традиційно відраховується кілометраж. Так, від Валдаю до Москви відстань складає близько 390 км, а до Петербурга - 322.

Плавно преходимо до Іверскіму монастирю.

Цю святу обитель на Горобиновому острові Валдайського озера заснував реформатор Російської православної церкви патріарх Никон. За переказами, місце для монастиря йому вказав святий Филип в чудесному видінні. За зразок Никон взяв Афонський Іверський монастир.

Спокій і умиротворення панує у монастиря.

А ми рухаємося далі і нашим наступним пунктом запланована екологічна стежка «Лісові таємниці», до якої ми їдемо на машині через місто Валдай. Але він не дійде до самому місті ми не змогли і вирішили прогулятися до набережної, з якої відкривається, на мій погляд, найкращий вид на монастир!

Їдемо далі орієнтуючись на координати, введені в навігатор: Широта: 58 ° 2'21.38 "N (58.039272); Довгота: 33 ° 18'1.38 "E (33.300382). Іншого варіанту знайти стежку у нас не було.

Добравшись до місця, нас чекали незвичайні ворота, з яких і почалася наша маршрут, довжиною 1,8 кілометрів. На шляху нам зустрілася лісова хатинка під назвою «Поверхи лісу» і мабуть доглядач, відображений в дереві.

З оглядового майданчика відкривається дивовижний вид на Красківське болото.

Але що мені найбільше сподобалося, так це два незвичайних інформаційні стенди зі спилами дерев і крутяться квадратиками. А в кінці шляху можна втамувати спрагу з святого джерела «Соколівські ключі».

Хочеться відзначити важливий аспект - це чистота в лісі. Мабуть, не дивлячись на розташування між двох столиць, найбільших міст країни, Валдай зберігає самобутність, єднання з природою і бажання жити з нею в гармонії. Тут так само є місця, де можна перевести дух і перекусити.

Ну ось і підійшов наш день до завершення, а ввечері нас чекав чудовий захід.

У неділю нас чекала екологічна стежка з цікавою назвою «Іван переліски», Фалёвскіе кургани і повернення додому із заїздом в Великий Новгород.

Екологічна стежка «Іван переліски» - це кільцевий маршрут протяжністю 2 км. Маршрут проходить уздовж озера Іванне, яке оточене листяними і хвойними деревами. Стежка упорядкована, обладнана покажчиками, так само присутні зупинки з інформаційними стендами.

Початок стежки знаходимо за координатами: 58 ​​° 03.417 'N, 33 ° 11.421' E.

Так як ми були в липні, то в лісі чорниці, малини, суниці і грибів було море. Нашою метою на сьогодні не було кинутися збирати ягідки та грибочки, а й повз пройти не змогли.

Першою нашою зупинкою з чудовим видом на озеро був якраз стенд з водоплавними птахами.

Ух, невже на нашому шляху з'явилася рись? Довго вдивляємося і розуміємо, що це тільки муляж. А як схожа !!!

Ми в повному захваті від побаченого! Дякую співробітникам Валдайського парку за таку красу.

Останнім пунктом нашої програми був огляд Фалёвскіх курганів.

Як доїхати туди, пояснити складно, тому пропоную посмотерть детальний маршрут на офіційному сайті Валдаю - http://valday.com/tour_falevo/1/comments. Хочу зауважити сайт дуже корисний!

Отже, фалёвскіе кургани посідають третє за висотою місце на Валдайській височині, висота яких досягає 261 метр над рівнем моря.

Перебуваючи тут, ні в якому разі не можна думати про буденні справи і проблеми. Вдихніть на повні груди аромат польових квітів, насолодіться мальовничим видом, в якому зібрана вся краса дивовижного Валдаю.

А закінчити моє оповідання хочеться відомою фразою, якою описується сама сутність цього чарівного місця: На небі - рай, на землі - Валдай. І це справді так!

Ух, невже на нашому шляху з'явилася рись?